شرح فراز نهم دعای ندبه

شرح فراز نهم دعای ندبه

رسیدیم به شرح فراز نهم دعای ندبه فرازهایی که آهنگش انتظار است یک چنین انتظار پویایی.

دانلود فایل صوتی


بسم الله الرحمن الرحیم

اَلسَّلاَمُ عَلَي الْمَهْدِيِّ الَّذِي وَعَدَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ الأُْمَمَ أَنْ يَجْمَعَ بِهِ الْكَلِمَ وَ يَلُمَّ بِهِ الشَّعَثَ وَ يَمْلأََ بِهِ الأَْرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلاً وَ يُمَكِّنَ لَهُ وَ يُنْجِزَ بِهِ وَعْدَ اَلْمُؤْمِنِينَ. مراسم عزاداری برای سید مظلومان محبوب دل شیعیان از خداوند می‌خواهیم این گردهمایی‌ها را در غرب و شرق عالم از همه قبول بفرماید و همه کسانی که در تربیت ما سهمی داشتند در مسلمانی ما شیعه بودن ما و موفقیت ما پدران و مادران اجداد و نیاکان علما و شهدا بانیان این مجالس همه را مهمان سیدالشهدا بفرماید و فرزندان ما را تا روز قیامت از بهترین حسینیان زمانشان قرار بفرمایید. تقاضا می‌کنم به روان پاک حضرت ابی عبدالله علیه السلام و ظهور و تعجیل در ظهور فرزند عزیزش صلواتی تقدیم بفرمایید.

از نظر معارف دینی هر چیزی که رنگ خدا داشته باشد عبادت است ما الان تا می‌گویند عبادت زود یاد نماز یا روزه می‌افتیم مثال دیگری حج هم هست. اما هر چیزی که نیت ما این باشد که برای خداست آن عبادت است. مثل درس خواندن و کار کردن یا حتی مثل خوابیدن یا ورزش کردن. آقا چرا می‌خوابی؟ می‌خواهم نیرو بگیرم که عبادت کنم مثل گفتگو کردن یا تفریح کردن می‌تواند عبادت باشد. مثل همسرداری و فرزندداری این‌ها همه عبادت است از نظر دینی. منتها درجاتی دارد آن بالاترین و با ارزش‌ترین عبادت انتظار الفرج است.

خب این موضوع مهمی است که ما امسال انتخاب کردیم. یعنی یک چشم اندازی را برای آینده که توهم نیست خدا وعده‌اش را داده. یک چشم انداز امیدبخش این را برای خودمان داشته باشیم به فرزندانمان هم بگوییم عزیزم مایوس نشو منتظر باش. منتظر باش چند جور است یک وقت ما می‌گوییم منتظر هستیم دست روی دست می‌گذاریم. مثال می‌زنم مثلاً الان شب است ما هم منتظر طلوع خورشید هستیم چراغ را روشن می‌کنیم منتظر خورشید هستیم ولی چراغ را روشن می‌کنیم. انتظارمان با فعالیت و تکاپو همراه است با زحمت همراه است اینکه بگوییم من چشم به راه هستم خود آقا بیاید و همه کارها را درست کند خب اگر این بود اصلاً از همون اول خداوند فرشته درست می‌کرد که او را تسبیح و تقدیس کنند و مشکلی نباشد.

در دعای ندبه رسیدیم به فرازهایی که همش آهنگش انتظار است یک چنین انتظار پویایی. خدا رحمت کند حضرت امام را بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران می‌فرمود ما در انتظار طلوع خورشیدیم. یک همچین احساسی داشتند حالا بخوانیم این فرازها را. ما دو شب دیگر بیشتر فرصت نداریم و قول دادیم که تا آخر دعای ندبه را به اندازه سواد کممان بگوییم.

أَیْنَ مُعِزُّ الْأَوْلِیَاءِ وَ مُذِلُّ الْأَعْدَاءِ أَیْنَ جَامِعُ الْكَلِمَةِ عَلَی التَّقْوَی أَیْنَ بَابُ اللَّهِ الَّذِی مِنْهُ یُؤْتَی أَیْنَ وَجْهُ اللَّهِ الَّذِی إِلَیْهِ یَتَوَجَّهُ الْأَوْلِیَاءُ أَیْنَ السَّبَبُ الْمُتَّصِلُ بَیْنَ الْأَرْضِ وَ السَّمَاءِ أَیْنَ صَاحِبُ یَوْمِ الْفَتْحِ وَ نَاشِرُ رَایَةِ الْهُدَی أَیْنَ مُؤَلِّفُ شَمْلِ الصَّلاحِ وَ الرِّضَا أَیْنَ الطَّالِبُ بِذُحُولِ الْأَنْبِیَاءِ وَ أَبْنَاءِ الْأَنْبِیَاءِ أَیْنَ الطَّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِكَرْبَلاءَ أَیْنَ الْمَنْصُورُ عَلَی مَنِ اعْتَدَی عَلَیْهِ وَ افْتَرَی أَیْنَ الْمُضْطَرُّ الَّذِی یُجَابُ إِذَا دَعَا أَیْنَ صَدْرُ الْخَلائِقِ ذُو الْبِرِّ وَ التَّقْوَی أَیْنَ ابْنُ النَّبِیِّ الْمُصْطَفَی وَ ابْنُ عَلِیٍّ الْمُرْتَضَی وَ ابْنُ خَدِیجَةَ الْغَرَّاءِ وَ ابْنُ فَاطِمَةَ الْكُبْرَی

أَیْنَ مُعِزُّ الْأَوْلِیَاءِ کجاست آن آقایی که این دوستان را عزت بدهد؟ مستضعفین همیشه مظلوم بودند کاردرست‌ها و زحمتکش‌ها همیشه در طول تاریخ کنار انبیا و اولیا بوده‌اند. سلامتشان را این‌ها همه داده‌اند یک روزگاری برسد این آقا بیاد و این اولیا را عزت بدهد. إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا عزت از آن خداست یک آیه دیگر هم داریم پس از خدا نزد رسول خداست پس از رسول نزد مومنین است یعنی همان جوهره ایمان عزت در آن است. وَ مُذِلُّ الْأَعْدَاءِ کجاست آن آقایی که خوار و ذلیل کند این دشمنان را که به بشریت ظلم کرده‌اند. چه ظلم‌هایی در طول تاریخ شده است.

عمر بن عبدالعزیز را شما اسمش را شنیده‌اید گفته اگر مسابقه‌ای در دنیا گذاشته شود که بالاترین جنایتکار در تاریخ کیست مسلمانان در رتبه اول هستند. گفتند چطور؟ گفتند ما حجاج را می‌شناسیم که رتبه اول جنایت و قساوت است. چه کردند این جنایتکاران با اهل بیت پیامبر. حجاج یک روز عید بود عید قربان به قاضی گفت که امروز خوب است قربانی ما بکنیم قاضی هم فکر کرد خوب منظورش گوسفندی چیزی است گفت نه می‌خواهم شیعه را قربانی کنم. بزرگ شیعیان را بیاور امروز می‌خواهم قربانی‌اش کنم. معروف بود بزرگ شیعیان رفتند او را آوردند بعد به او گفت تو چرا به امام حسن و امام حسین می‌گویی ذریه پیامبر به خاطر این حرف غلطت می‌خواهم تو را اعدام کنم. او گفت خب من دلیل دارم حجاج هم قرآن بلد بود گفت دلیلت این آیه است، این آیه، آن آیه، گفت نه. آخرش یک آیه دیگر را خواند چه خبر بوده در تاریخ که به جرم پاکی کسی را قربانی کنند.

 همان سوره بروج را خواندیم وَمَا نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلَّا أَنْ يُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ. یهودیان یک جمعی از مسیحیان را در یک کانالی ریختند و آتششان زدن جرمشان چه بود همان ایمان به خدا بود. یک آقایی بیاید این مستکبرین را خوار کند.

أَیْنَ جَامِعُ الْكَلِمَةِ عَلَی التَّقْوَی کجاست آن آقایی که بر محور پاکی مردم را جمع کند. مردم به بهانه‌های مختلف جمع می‌شوند. مثلاً مسابقه استقلال و پرسپولیس چند هزار نفر جمع می‌شوند و این بهانه‌اش ورزش است یا مثلاً می‌روند بازار آقا چرا انقدر بازار تهران شلوغ است پولم که می‌گویند نداریم آمدند برای تماشا. این مثلاً برای اقتصاد است. یک اجتماعی هم در دنیا بشود بر محور تقوا و پاکی. این یک نفر را می‌خواهد و او امام زمان است. کجاست؟ یعنی معنایش این است که من هم باید بروم در خودم از این جنس تقوا ایجاد کنم مداحی نمی‌خواهیم بکنیم می‌خواهیم یک ارزش را مدام تکرار کنیم و بگوییم ما این ارزش را داریم یا نه.

أَیْنَ بَابُ اللَّهِ الَّذِی مِنْهُ یُؤْتَی آن دروازه‌ای که به خدا می‌رسد کجاست؟ خب خدا که دیدنی نیست قرآن می‌فرماید لا تدرکه الابصار خب ما می‌خواهیم به خدا برسیم یک دری یک دروازه‌ای که ما را به خدا برساند آن کجاست؟ او پیامبر است وصی پیامبر است خدا سوا کرده بهترین‌های انسان‌ها را و آنها را نمایندگان خود قرارداد.

أَیْنَ وَجْهُ اللَّهِ الَّذِی إِلَیْهِ یَتَوَجَّهُ الْأَوْلِیَاءُ ذات پروردگار که ما می‌خواهیم تماشا کنیم این زیبایی را اینجا در حد من نیست که بحث کنم. یک عالمانی مثل آیت الله جوادی آملی باید صحبت کنند. وجه خدا یعنی چه تماشا کردن خدا یعنی چه توجه به خدا یعنی چه آنهایی که چشیدند باید بیایند به ما یاد بدهند. ولی هرچه که هست منظور ما در این فرازها امام زمان علیه السلام است.

أَیْنَ السَّبَبُ الْمُتَّصِلُ بَیْنَ الْأَرْضِ وَ السَّمَاءِ کجاست آن کسی که پیوند بین زمین و آسمان را برقرار می‌کند؟ امام صادق علیه السلام فرمود آن پیوند ما هستیم. ما خدا را می‌شناسیم مخلوق را می‌شناسیم راه و مقصد را می‌شناسیم و انسان را می‌شناسیم و می‌توانیم بین مخلوق و خالق پیوند ایجاد کنیم.

أَیْنَ صَاحِبُ یَوْمِ الْفَتْحِ وَ نَاشِرُ رَایَةِ الْهُدَی کجاست آن آقایی که صاحب روز پیروزیست. یک پیروزی حقیقی و ماندگار و ناشر رایت الهدی این پرچم هدایت را همه جا أَیْنَ مُؤَلِّفُ شَمْلِ الصَّلاحِ وَ الرِّضَا کجاست آن آقایی که این پیراهن و لباس آشتی کردن را صمیمیت و رضایتمندی را بر تن انسان‌ها بپوشاند. الان یک خبرنگاری راه بیفتد و از مردم بپرسد آقا شما راضی هستید؟ می‌گوید راضی از کی مثلاً. از خودت راضی هستی از همسرت راضی هستی از فرزندانت از جامعه و مسئولین راضی هستی از هرچی اصلاً کتاب‌هایی نوشتن نویسندگان تحت عنوان رضایت مندی چطور این کیمیا پیدا می‌شود؟ کسانی هستند که قرآن می‌فرماید رضی الله عنهم و رضوا عنه از این‌ها خداوند راضیست و آنها از خدا راضی هستند. این رضایتمندی موضوع فوق العاده مهمی است و بعد صمیمیت و آشتی کردن. هی پشت سر هم حرف نزنند همدیگرو کوچک نکنند همدیگر را بخواهند. کجاست آن آقا یه کسی باید بیاید هوس‌ها را بریزد در زبالدان و همه با هم صمیمی باشند.

یک چیزیست همه شما شنیدین ولی خنده‌تان می‌گیرد در زمان امام زمان علیه السلام یک کسی به پول احتیاج پیدا کند دستش را در جیب نفر بغلی می‌کند او هم می‌داند یک دستی در جیبش رفته ولی حس بدی ندارد. کی می‌شود اینطوری بشود یعنی فرق نمی‌کند این پول را من خرج کنم یا شما خرج کنی شما مثل برادر من. این قربون صدقه‌هایی که می‌رویم اینا پلاستیکی نیست آقا قربونت برم برات بمیرم بعد میگی ۵۰۰ تومن داری قرض بدی میگه نه. الان بیست و پنجمه خودم هم از زنم قرض گرفتم. بعد هم یک جوری بهانه می‌آورد قربون صدقه‌های تصنعی نه. اصلاً امام حسین علیه السلام به حضرت قمر بنی هاشم گفته جانم به فدایت امشب می‌خواهیم روضه‌اش را بخوانیم. این‌ها تعارفی نیست.

ما فردا شب اگر زنده باشیم می‌خواهیم عاشقانه‌های امام زمان را بگوییم که اصلاً ما در زندگی‌هایمان باید یک بابی باز کنیم که عشق بازی کنیم با امام زمان. نداریم این را دعای ندبه هم هست اما طولانی است با عجله مردم می‌آیند با عجله می‌روند اصلاً غیر از روز جمعه به بچه‌ها بگوییم بنشینیم با امام زمان عشق بازی کنیم.

روز پیروزی یعنی ما آن روز خواهیم بود ترسم تو بیایی و من آن روز نباشم ای کاش که من خاک سر کوی تو باشم. امام ششم و هفتم مثلاً ۶۰، ۷۰ سال تا تولد امام زمان هنوز مانده است آرزو می‌کردند که ای کاش ما آن زمان باشیم و خدمتکار امام زمان باشیم. این را هم بگوییم خوب است در تفسیر این آیه که فَتَلَقَّىٰ آدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَيْهِ ۚ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ
خب قصه حضرت آدم را بلدید خداوند آدم را آفرید و از همان گوهر آدم حوا را آفرید و آنها را فرستاد در یک باغی و فرمود هرچه می‌خواهید از خوردنی‌های این باغ بخورید و به این درخت نزدیک نشوید. شیطان هم که شما نمی‌شناسیدش هنوز، باید یک سال شیطان شناسی بگوییم این زن و شوهر را فریب داد و آنها را قانع کرد که از آن درختی که نباید بخورند بخورند. بعد هم آبرویشان ریخت و لباس‌ها ریخت و بعد از خدا عذرخواهی کردند و خداوند هم عذرخواهی آنان را قبول کرد. بعد هم یه کلماتی به آنها یاد داد که من با این کلمات شما را می‌بخشم.

امام صادق علیه السلام فرمود این کلمات است:

یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد
یا عالیُ بِحَقِّ علی
یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه
یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن
یا قدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن

من در احادیث دیدم به جز آدم ابوالبشر نوح نبی که آن اواخر خسته شده بود این فرشته وحی می‌آمد ۹۰۰ سال بود هر کار می‌کرد مردم لجبازی می‌کردند فرشته وحی گفت خب دعا کن و همین دعا را به او یاد داد. یعقوب نبی که چشمانش نابینا شد جبرئیل نازل شد و گفت دعا کن و این دعا را به او آموخت. از آن دعاهایی است که اگر افراد پریشان آن را بخوانند در کارشان گشایش پیش می‌آید.

أَیْنَ الطَّالِبُ بِذُحُولِ الْأَنْبِیَاءِ وَ أَبْنَاءِ الْأَنْبِیَاءِ کجاست آن آقایی که انتقام خون انبیا را بگیرد. انبیا از همون اول گفتن ما مزد نمی‌خواهیم ما طمع به زندگی شما نداریم ما فقط خوشبختی شما را می‌خواهیم. یقتلون الانبیا بغیر حق به ناحق انبیا را کشتند. یک آیه دیگر یقتلون النبیین بغیر حق. کی می‌شود یک آقایی بیاید و انتقام آنها را بگیرد.

أَیْنَ الطَّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِكَرْبَلاءَ پیامبر داشت جان می‌داد شروع کرد به گریستن حضرت زهرا و امیرالمومنین گفتند چرا گریه می‌کنی گفت در آینده مسائلی برای شما پیش می‌آید که یادش که می‌افتم بی‌قرار می‌شوم. یعنی می‌شود یک کسی بیاید که انتقام آنها را بگیرد. بله این به شیعه امید می‌دهد فساد و ظلم می‌بیند تبعیض و حق کشی می‌بیند ولی مأیوس نمی‌شود. اولین قدم هم آقایان و خانم‌ها خودم هستم. امام زمان علیه السلام می‌آید عدالت را رعایت کند. عدالت هم ضد ظلم است اول از خودم بپرسم تو ظلم نمی‌کنی از همین جا شروع کنیم آن آخر برویم سراغ آمریکا. به زنم ظلم می‌کنم به فرزندم به همکارم ظلم فرهنگی می‌کنم اقتصادی و اخلاقی.. می‌خواهم امام زمان از دستم راضی باشد عدل را در زندگی خودم پیاده کنم. اینکه از من برمی‌آید. حالا کجاست آن آقایی که حتماً شما تا حالا شنیده‌اید شعار یاران امام زمان این است که یا لثارات الحسین تقریباً ۱۰ دعا در زیارت عاشورا است، اما این دعا سه بار تکرار شده خدایا به من این توفیق را بده که از انتقام گیرندگان خون امام حسین علیه السلام باشم زیر پرچم امام منصور من اهل بیت محمد صلی الله علیه و آله.

آقایان انتقام کار راحتی نیست مثلاً فرض کنید در همین محل یک مظلومی کشته شود. خب همه خودشان را کنار می‌کشند آقا مظلوم است من حوصله دردسر ندارم چند آدم کله گنده پشت این‌ها است انتقام خیلی کار پردردسری است. ما داوطلب انتقام خون پاکان هستیم.

أَیْنَ الْمَنْصُورُ عَلَی مَنِ اعْتَدَی عَلَیْهِ وَ افْتَرَی یکی از اسامی امام زمان علیه السلام منصور است. یعنی یاری شده خدا او را نصرت می‌کند در مقابل متجاوزان و دروغگویان. أَیْنَ الْمُضْطَرُّ الَّذِی یُجَابُ إِذَا دَعَا مضطر هم یکی از اسامی امام زمان علیه السلام است همین دعایی که می‌خوانیم امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء ترجمه آیه این است کیست که مضطر یعنی بیچاره یعنی به هر دری که می‌زند به نتیجه نمی‌رسد. کیست که بیچاره را یکشف یعنی بگشاید اول جواب بدهد به او و بعد از بین ببرد آن آسیب را. او همان خداست بعد امام علیه السلام فرمودند آن مضطر امام قیام کننده ما است. در حدیث ابوحمزه ثمالی که همه شما اسمش را ماه رمضان‌ها می‌شنوید که امام زین العابدین علیه السلام آن دعا را بهش یاد داده است این را از امام باقر علیه السلام نقل می‌کند که قیام کننده ما وقتی قیام کند خداوند او را با ملائکه نشاندار که با نظم و ترتیب از آسمان می‌آیند یاری می‌کند.

جبرئیل از پیش رو میکائیل از سمت راست اسرافیل از سمت چپ این‌ها بدرقه می‌کنند امام زمان را. از امام صادق علیه السلام پرسیدند جنس پیروزی مهدی علیه السلام چگونه است گفت مثل پیغمبر. مثل پیامبر یعنی چه؟ یعنی هم نصرت الهی است هم کمک مردم. چون بعضی که فکر می‌کنند خداست دیگر خدا هم همه کار می‌تواند بکند. نه، با کمک مردم خدا این کار را می‌کند مردم باید در میدان باشند. آقایان من از شما می‌پرسم یاران امام زمان چند نفرند؟ ۳۱۳ نفرند. ۳۱۳ نفر فرماندهان هستند حدیث داریم ۳۱۳ نفر آن نخبگان هستند و از چهار قشر هستند فرماندهان دانشمندان قاضیان و مدیران.

مثلاً یکیشان را امام زمان علیه السلام می‌فرستد بنگلادش یکی چین یکی مالزی یاران امام زمان میلیاردها نفرند ۳۱۳ تا نیستند. همان روز اول ۱۰ هزار نفر از ایران می‌روند بعد هم حدیث می‌فرماید از ایران تا مکه از طریق هوا می‌روند. آن وقت‌ها هم که هواپیما نبوده فکر می‌کردند حتماً مثل قالی سلیمان علیه السلام. مثلاً حدیث داریم امام زمان علیه السلام سخنرانی اولش را که شروع می‌کند همه به کف دستشان نگاه می‌کنند و تصویر امام را همزمان در شرق و غرب عالم می‌بینند ما چه می‌دانیم ۵۰ سال دیگر امکانات این موبایل چه فرقی خواهد داشت. زمینه‌های آن حرکت الهی را با کمک بشر و نصرت الهی می بینیم. قبل از عرب‌ها اروپایی‌ها به امام زمان ایمان می‌آورند قبل از بدنه مردم دانشمندان به امام زمان علیه السلام ایمان می‌آورند. این‌ها می‌گویند ما گشتیم همه گزینه‌ها را چیزی نیست توش به خدا این مکاتب هیچی توش نیست این آقا راست می‌گوید. أَیْنَ صَدْرُ الْخَلائِقِ ذُو الْبِرِّ وَ التَّقْوَی کجاست آن آقایی که بالای مجلس می‌نشیند و آقا است. صدرالخلائق از بس پاک است از بس نیکوکار است بزرگ است از اینجا به بعد تقریباً یک صفحه ما فضایل خانوادگی امام زمان علیه السلام را می‌گوییم.

خب خانواده خیلی مهم است خدا رحمت کند مرحوم آقای فلسفی را می‌فرماید شخصیت انسان‌ها را سه عامل رقم می‌زند وراثت تربیت و اراده. وراثت خیلی مهم است آقا من بچه فلانی هستم این مهمه بله خیلی مهمه گیرم پدر تو بود فاضل سر جای خودش است ما باید به پدرانمان مباهات کنیم. به پدربزرگانمان انبیا به اجدادشان مباهات می‌کردند یوسف صدیق در زندان در کنار زندانی‌ها افتخار کرد به ابراهیم به اسحاق و یعقوب ما میراثبر آن‌هاییم. اصلاً این مادران ما سه چهار ماه بیشتر نداشتیم ما را در این مجالس می‌آوردند اشک می‌ریختند و این قطرات اشک می‌ریخت روی صورت ما این‌ها خرافات نیست این‌ها حقایقی است که از طریق وراثت شخصیت ما را می‌سازد. خداوند اینگونه خواسته. امامان ما در سخنرانی‌های خود در مقابل دوست و دشمن مباهات می‌کردند به پیامبر. من فرزند پیغمبرم من فرزند فاطمه هستم من فرزند امیرالمومنینم عموی ما حمزه و جعفر بودند.

امیرالمومنین به مالک اشتر فرمود مدیر می‌خواهی انتخاب کنی برو شخصیت خانوادگی‌اش را نگاه کن اصالت داشته باشد ریشه داشته باشد. یک وقتی انسان یک گلی را می‌بیند بعد رصد می‌کند می‌بیند ریشه اش در زباله‌هاست. پیامبر فرمود بپرهیزید از گل‌هایی که ریشه در زباله دارند. ما می‌خواهیم امام زمان را به جهانیان معرفی کنیم. امام زمان از یک خانواده بزرگ و پاک است حالا ما هم که نمی‌رسیم باید با سرعت این‌ها را بخوانیم.

أَیْنَ ابْنُ النَّبِیِّ الْمُصْطَفَی وَ ابْنُ عَلِیٍّ الْمُرْتَضَی وَ ابْنُ خَدِیجَةَ الْغَرَّاءِ وَ ابْنُ فَاطِمَةَ الْكُبْرَی کجاست آن آقایی که فرزند مصطفی است؟ مصطفی یعنی برگزیده سوا شده خدا هم سوا کرده.  کجاست فرزند علی ضمناً آقایان بیشترین پیشگویی آخرالزمان مال حضرت علی علیه السلام است حضرت علی علیه السلام هفت کتاب دارد یکی اسمش است ملاحم یعنی پیشگویی‌های آخرالزمانی. چه خواهد شد، چه خواهد شد، چه خواهد شد؟ مال حضرت علی علیه السلام است. خدیجه(س) بانویی است که وقتی جبرئیل وحی را می‌آورد سلام خدا را به او می‌رساند امام مهدی فرزند اوست وبن و فاطمه الزهرا کجاست پسر فاطمه که دنیا را سرسبز و خرم کند و دل‌ها را شاد کند و پیشرفت به معنای واقعی کلمه را تحقق ببخشد.

به ابی انت و امی پدر و مادرم و خودم به فدایت اصلاً جان ما سپر جان شما ای فرزند بزرگانی که به خدا نزدیک بودند ببینید صحبت فرزندی است یعنی صحبت خانواده شما پدران و مادرانتان اصلاب و شامخه ارحام المطهره بودند. ما یک زیارت‌نامه داریم به نام وارث یک وقتی هم سال‌های قبل من اشاره کردم وقتی می‌گوییم السلام علیک یا وارث ابراهیم و نوح چه منظوری داریم یعنی امام حسین علیه السلام چه چیزی را از ابراهیم به ارث برده؟ کمالات و فضایل ابراهیم را استقامت او را مشکلات و مصیبت‌های ابراهیم را. ابراهیم علیه السلام خدا را توضیح داد و گفتند باید آتشش بزنیم مثل اینکه قرآن را آتش می‌زنند نمی‌توانند با منطق با قرآن روبرو شوند آن را آتش می‌زنند فکر می‌کنند با آتش زدن تمام می‌شود. نه تمام نمی‌شود يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ.

گفتند ابراهیم را آتش بزنیم یه آتش بسیار بزرگی برافروختند و همه در درست کردن آتش مشارکت کردند بعد گفتند برویم از تکنولوژی استفاده کنیم و یک منجنیق درست کنیم که ابراهیم را از دور وسط آن آتش بیندازند ابراهیم را انداختند و خدای ابراهیم صدا زد قُلْنَا يَا نَارُ كُونِي بَرْدًا وَسَلَامًا عَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ ای آتش خنک شو بر ابراهیم. خب گفتند که نشد بسوزانیمش پس از کشور او را بیرون کنیم بیرونش کردند این‌ها مظلومان تاریخ هستند تمام هستی خود را هم برای نجات بشر دادند. یابن الهدات المهدین یعنی این خانواده تمامشان مجسمه‌های راستی و درستی و پاکی و نیکی بودند این‌ها کلمات نیستند حقایق هستند. خب برویم در خانه باب الحوائج

پسر فاطمه در خیمه سرا منتظر است

ای ابالفضل ننوش آب که دور از ادب است…

شرح فرازهای پایانی دعای ندبه- شوق دیدار امام زمان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *